Kenapa Saya Pilih Shaklee

  • Thursday, January 02, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Dulu, saya bukanlah seorang yang cerewet tentang penjagaan kesihatan tapi sejak mengenali Shaklee,kesedaran pentingnya menjaga kesihatan mula menjadi keutamaan saya..walaupun tidak dapat mengubahnya secara drastik kepada keseluruhan produk Shaklee, insha Allah saya akan berusaha membawa diri & keluarga untuk - 100% Shaklee.

Sebelum ni memang saya ade jugak ambil makanan tambahan @ nutrisi dari produk lain..takperlulah saya nyatakan di sini..memang produk tersebut memberikan kesan yang memuaskan..Akan tetapi ade sesuatu yang istimewa menarik2 saya untuk lebih mengenali Shaklee. Salah 1 daripadanye adalah sumber semulajadinye & ia bebas 100% bahan kimia juga bahan sampingan yang boleh menjejaskan kesihatan kite di waktu jangka masa panjang.  

Bagaimana saya mula mengenali Shaklee??


Ini kisah saya, selepas melahirkan anak pertama,..saya menghadapi masalah kurang susu badan..walaupun dah ada pengetahuan tentang konsep penyusuan bayi tapi saya kurang pendedahan tentang, kesihatan & condition seseorang ibu tu akan mempengaruhi penghasilan susu ibu.

Saya pun search cari info2 yang berkaitan masalah kekurangan susu badan & segala-gala tentang penyusuan ..then jumpa satu blog, Mommy Lyna, menceritakan pengalaman beliau tentang pnyusuan bersama Shaklee.
Ketika itu,saya sangat2 asing dengan produk shaklee ni..but bila dah baca all testimoni customer,pengalaman beliau & kandungan produk Shaklee itu sendiri buat saya tertarik dan nak mencuba. Kate orang tak cube mana lah tau berkesan ke tidak kan, faktor utama yang mendorong saya untuk mencuba selain dari masalah kekurangan susu badan ni tadi adalah disebabkan ia HALAL & pastinye dari SUMBER SEMULAJADI.

That time saya hanya beli Set B yang hanya untuk pengambilan selama sebulan sahaja..Mula-mula nak konsisten agak payahlaa jugak, tambah pula saya ni bukanlaa seorang yang konsisten, kejap ambil vitamin kejap tidak so saya tak nampak lagi kesannya, then saya revise balik cara2 yang betul & wajib saya amalkan & ikut balik panduan yang disertakan dalam set penyusuan tersebut kerana datang kesedaran tak nak rasa rugi beli & nak manfaatkan betul2.. Alhamdulillah hasilnya cik B ni sentiase penuh, & terkadang bile time nak menyusu..sampai terpancut2 ke muka anak dek production susu yang tidak mengecewakan...syukur sangat2 ^_^

Nilah anak saya yang sulong hasil dari mengamalkan  Set B - Set Badget Penyusuan.



Inilah bam bam tu..ketika usia die 7bulan

 

Apa lagi yang buat Shaklee ni menarik minat saya?


Shaklee merupakan vitamin  :-
  • Berasaskan bahan-bahan semulajadi yang terbaik
  • Tidak menggunakan bahan kimia yang berbahaya, 
  • Selamat kepada kite & alam sekitar
  • Mengurangkan 'exposure' kita kepada bahan2 kimia. 




Pelbagai ujian klinikal telah dijalankan. Shaklee Lebih 83,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan & keselamatan setiap produk yang mana sebanyak USD250 juta dilaburkan untuk kajian2 termasuk oleh pihak ketiga. Walaupun produk nutraseutikal tidak perlu menjalani ujian klinikal, tetapi Shaklee melakukannya untuk menjaga kualitinya.


Sejujurnya, mase buat keputusan untuk membeli, keutamaan saya ketika itu hanya mahukan susu badan banyak, saya tak kaji pun sangat kandungan produk tu semua,..tapi pendedahan dari penceritaan beliau (Mommy Lyna) membuka mata & sungguh berkesan pada saya. Syukur saya ditemukan dengan produk yang SELAMAT, HALAL & BERKESAN. Banyak lagi benefit yang saya perolehi bukan sekadar sebagai consumer sahaja, malah sekarang saya juga merupakan pengedar sah Shaklee Independent Distributor yang mendapat pelbagai insentif dari Shaklee & telah aktif menjalankan perniagaan secara online & offline. Juga alhamdulillah saya mempunyai pendapatan sendiri walaupun hanya bergelar suri rumah sepenuh masa & hanya bekerja dari rumah sahaja. mostly pelanggan saya adalah dari online & saya tidak perlu untuk keluar bertemu mereka untuk melakukan jual beli, bagaimanakah caranye? Boleh klik di sini 







Kini, penggunaan vitamin semakin bertambah, suami saya telah mengambil Advance Joint Health Tablet untuk lututnya, alhmdulillah sakit lutut dah berkurangan, bunyi klik-klik di kaki pun semakin kurang & Set Asas Shaklee. Saya pula sekarang mengandungkan anak yang ke 3 & mengamalkan Set Hamil Shaklee. Anak2 pula,saya akan pasti mereka mendapat tambahan nutrisi dari Set Combo Anak Pintar. Alhamdulillah, dengan keunikan yang Allah bagi pade khasiat Shaklee ini..anak2 memang jarang sangat demam, saya sendiri cergas walaupun berbadan dua. Saya sendiri tak perlu berhabis duit & masa untuk kerap ke klinik, & tak perlu lalui masa sukar untuk bagi anak2 makan ubat & jaga anak ketika sakit. Syukur sangat2.


Produk Kesihatan hari ini berbahaya??


Produk kesihatan hari ini banyak yang sintetik, malah mengandungi hanya sedikit (kurang dari 1%) saja bahan semulajadi yang dinyatakan pada peknya.
  • Produk2 rumah yang biasa dipenuhi bahan kimia.
  • Bahan2 kimia dalam produk rumah menyumbang kepada pencemaran alam sekitar. 
Ramai tak ambil pusing tentang alam sekitar sekarang..tapi cube bayangkan bile persekitaran kite ni semakin hari semakin teruk, kite sendiri bukan tak pernah tengok di tv @ surat khabar bagaimana binasanya alam sekitar kite dari perbuatan manusia dengan penggunaan bahan kimia yang bukan je digunakan dalam produk2 kesihatan & kecantikan.

Kebanyakan keadaan yang kite praktikkan adalah tunggu dah sakit baru nak cari ubat. Tahukah anda? Ubat-ubat berasaskan dadah ni bukan bahan yang dikenali oleh sel tubuh. Tubuh kita perlu kerja keras untuk memproses ubat-ubat. Bukan itu je, pengambilan ubat menghasilkan lebih banyak radikal bebas dalam tubuh kita. Ramai pakar kesihatan sendiri brsetuju, jangan cepat beri ubat pada tubuh, cuba cara lain dulu.
Kan bagus kalau semakin hari ramai orang mula sedar tentang pentingnya menjaga kesihatan diri & bonusnya kite dapat menjaga kesihatan alam sekitar juga.. ^_^

Cegah itukan lebih baik dari mengubati & menjaga kesihatan itu kan adalah satu ibadah.

3 perkara yg boleh dijadikan panduan:
1. Beli satu2 produk JANGAN KERANA IKLAN @ TAWARAN nya sahaja.
2. Utamakan kanduangannya yang SELAMAT, HALAL & BERKESAN.
3. Dapatkan KONSULTASI PENUH dari pengedar produk

Sekirenya anda berminat dengan produk2 Shaklee
boleh hubungi saya Rose melalui msg 0197731060 @ pm di FB Rosemawatie  

You Might Also Like

0 comments